Vykort från Västerbotten


Livet är fantastiskt idag. Spelar ingen roll hur tungt det tidvis känns med min oklara framtid. Jag mår bäst här ute. Tillsammans med vattnet. Hela mitt liv har jag önskat att bo vid havet eller vid en sjö så jag kan vakna upp med det lugnande ljudet från vågorna och sånt där sublimt bubblande och kluckande i vasskanten. Tänk att det slog in till slut!

Så idag sjösatte vi Bella. Vi har hela tiden tänkt komma på ett kickass-bra namn till vår båt men hallå eller! Fan vi är sämst! Så nu heter hon Bella bara för att själva modellen heter så. Astråkigt! Brööööl! Jag som ser mig som en kreativ och idésprutande kvinna tillför ingenting till våra båtnamns-diskussioner. Pinigt!

Nånting jag däremot tillför är ass, class och badass. Apropå ass:et så har det vuxit till storlek ENORM sen jag träffade Björn. Det är väl iofs rätt välkommet men resten av kroppen får gärna stanna där den är nu. Nu räcker det!! Jag kommer ju fan inte i kläderna med alla dessa lycko-kilon. Litet problem i det stora hela men whatever.

Idag har vi då haft supergott väder. Det är varmt och solen stekte fan ordentligt när vi satt i båten. Tänk att det snart är juni mina vänner! Tanken är att gästa Luleå skärgård i sommar men även lilla Halsön som vi fann i fjol på en av våra spontantrippar. Helt magiskt vackert på båda platser. Rekommenderar Kluntarna i Luleå varmt! Otroligt fint och mysigt.

Många vill se mer av hur vi bor och huset i allmänhet. Ska absolut bli bättre på att uppdatera från utsidan och vad som sker på vår gård. Det händer alltid något här så det är inte så att jag inte har material åt er. Ska lösa mer sånt babes!

Som nu. En granne kommer med grävare för att ordna upp marken där förrådet ska byggas upp. Det är så jävla typiskt Norrland! Hej, hallå jag kan hjälpa er med min grävare. Hej, hallå vill du ha några jävligt ekologiska ägg kanske? Hej hej hej! Här hälsar man på alla och det är en sån där community där vi liksom följs åt när byn tinar fram. Klipper grannen gräset så gör vi också det. Bygger grannen så kliar det i våra fingrar också. Plus att alla fan VET allt om alla. Eller kanske vi kan säga ‘vet’ allt om alla. Det pratas ganska friskt utan någon stark grund om vi säger så. Typiskt litet samhälle! Herregud vad hemskt egentligen! Vet alla allt om mig? Nä. Asså nääääää. Jag lovar att vi lever i topp-skvallrets mecka här på landsbygden men det är inte så att det direkt är stora mindblowing jävla grejer vi snackar om. Det är mer: Har du hört att kiosken köpt in ny smak på chips?! Eller den här: Vem fan har övat karate på soptunnan utanför Coop? VEM?! Hallå! Det är lite som i Cops helt enkelt. Och jag älskar allt med vår lilla by.

Så nu ska vi köra på i trädgården, jag ska skutta mellan det och att studera lite flygande samtidigt som jag häller upp ett ordentligt jävla vinglas. Det är ändå rätt jävla fint! Och solen skiner fortfarande, fåglarna kvittrar och båten ligger nere i viken. Det är nästan så att det inte märks att jag har hemsk PMS idag.

Ship happens! /V

2 reaktioner till “Vykort från Västerbotten

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.